اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است برخورد با تخلیه فاضلاب در کشف‌رود تا پایان اردیبهشت
سرخط خبرها

نگاهی به فعالیت تابستانه باشگاه‌های اجتماعی و فرهنگسرا‌های فعال مشهد 

  • کد خبر: ۱۷۱۲۲۸
  • ۰۶ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۱
نگاهی به فعالیت تابستانه باشگاه‌های اجتماعی و فرهنگسرا‌های فعال مشهد 
باشگاه «کهکشان کودکی» در مشهد با هدف توانمندسازی والدین برای استفاده از قصه و بازی در تربیت فرزندان ٢ تا ۶ سال در حال فعالیت است.

به گزارش شهرآرانیوز؛ پاییز سال پیش بود که حسین باغگلی، معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، از راه‌اندازی باشگاه‌های اجتماعی مخاطب‌محور خبر داده بود. 

وی در نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار کرده بود، در این خصوص گفت: در این باشگاه‌ها برای زوجین جوان که سال اول زندگی مشترک را پشت سر می‌گذارند، خانواده‌های دارای مادر باردار یا فرزند تا یک سال و خانواده‌های دارای فرزند ۲ تا ۶ سال برنامه‌هایی در نظر گرفته شده است. بنا داریم پدران و مادران کودکان ۲ تا ۶ سال را با ابزار‌های توانمندسازی کودکان همانند کتاب قصه و اسباب‌بازی بیشتر آشنا کرده و راه‌های استفاده بهینه از این ابزار‌ها را به آن‌ها آموزش دهیم.

حالا با فرا رسیدن ایام تابستان فعالیت این باشگاه‌ها نیز رونق گرفته است. باشگاه‌هایی که هر کدام برای گروهی خاص در نظر گرفته شده تا بتوانند از خدمات آن استفاده کنند.

در ادامه به معرفی تعدادی از این باشگاه‌های فرهنگی اجتماعی می‌پردازیم:

باشگاه باهم

باشگاه «باهم» با موضوع تحکیم خانواده و جوانی جمعیت که مخاطبان آن همسرانی هستند که تازه ازدواج کرده‌اند، با هدف اصلاح باور‌های ارتباطی زوجین خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

باشگاه صدای پای زندگی

باشگاه «صدای پای زندگی» با موضوع سلامت جسمی و روانی مادر و کودک برای خانواده‌های دارای جنین تا کودک تا یک سال راه‌اندازی شده است.

باشگاه کهکشان کودکی

باشگاه «کهکشان کودکی» با هدف توانمندسازی والدین برای استفاده از قصه و بازی در تربیت فرزندان ٢ تا ۶ سال در حال فعالیت است.

باشگاه جام

موضوع جامعه‌پذیری به موضوعی است که باشگاه «جام» برای تحقق به آن ایجاد شده است و هدف آن آشنایی کودکان با عناصر موجود در شهر در کنار والدینشان و مختص گروه سنی ۶ تا ٩ سال است.

باشگاه سراج

همچنین باشگاه «سراج» با موضوع قرآن و معارف اهل بیت و با هدف تربیت نسل قاری قرآن در افق ١۴٠۴ و ایجاد شور و نشاط قرآنی و ترویج مفاهیم مهدوی برای کودکان به خانواده‌های که دارای کودکان ٩ تا ١٢ سال پسر است خدمات آموزشی ارائه می‌دهد.

باشگاه ملکه

همچنین باشگاه «ملکه» مختص به دختران ٩ تا ١٢ است که آموزش‌هایی در زمینه عفاف و حجاب ارائه می‌دهد.

باشگاه رایانو

باشگاه «رایانو» با موضوع توسعه دانش و مهارت‌های فناوری و رسانه از دیگر باشگاه‌هایی است که برای خانواده‌های دارای نوجوان ١۵ تا ١٨ سال راه‌اندازی شده است.

باشگاه مانا

در راستای جامعه پذیری نوجوان نیز باشگاه «مانا» به خانواده‌های دارای نوجوان ١٢ تا ١۵ سال پسر خدمات می‌دهد که هدف این باشگاه توسعه مهارت‌های اجتماعی نوجوانان است.

باشگاه تمام

باشگاه «تمام» مهارت‌های پیش از ازدواج را به خانواده‌های دارای جوان ١٨ تا ٢۵ سال دختر و پسر آموزش می‌دهد و قصد دارد مهارت‌های قبل از ازدواج را در بین جوانان افزایش دهد.

باشگاه نور چشم

باشگاه «نور چشم» با موضوع تکریم کهنسالان و ترمیم هویت شهر برای خانواده‌های کهنسال راه‌اندازی شده است.

باشگاه غدیر

همچنین باشگاه «غدیر» با استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای حل مسائل اجتماعی توسط تشکل‌های مردمی راه اندازی شده است.

باشگاه مدرسه به وسعت شعر

باشگاه «مدرسه به وسعت شعر» از دیگر باشگاه‌های فعال شهرداری است که در مدارس مشهد به منظور کمک به تربیت فرزندان راه اندازی شده است..

در منطقه یک شهرداری مشهد فرهنگسرای انتظار واقع در بلوار مجد، در منطقه ۲ فرهنگسرای حجاب واقع در بلوار هدایت در بوستان حجاب، در منطقه سه فرهنگسرای رسالت واقع در جاده سیمان و فرهنگسرای قرآن و عترت در خیابان خواجه‌ربیع هفت در حال فعالیت هستند.

همچنین فرهنگسرای انقلاب واقع در بوستان ارم در منطقه چهار و فرهنگسرای امت در بلوار ولایت و فرهنگسرای بهرمان در خیابان شهید بابانظر ۵۴ در منطقه پنج، فرهنگسرای نصرت در خیابان حر واقع در بوستان نصرت در منطقه ۶، فرهنگسرای غدیر واقع در مصلی ۱۵ در منطقه هفت و فرهنگسرای  کودک و آینده از دیگر فرهنگسرا‌های فعال شهرداری است.

در منطقه هشت فرهنگسرای رسانه در بلوار هفت تیر در منطقه ۹، فرهنگسرای خادم‌الشریعه در بلوار شهید خادم‌الشریعه و فرهنگسرای شهر زیبا و ایمن واقع در قاسم‌آباد در منطقه ۱۰، فرهنگسرای ترافیک در خیابان دانشجو در منطقه ۱۱ و فرهنگسرای الهیه در منطقه ۱۲ در خیابان باغشنی هفت در خدمت شهروندان است.

گزارش خطا
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->